Paramaribo by night

4 februari 2023 - Paramaribo, Suriname

De eerste avond in Paramaribo belanden we bij bar- restaurant Don Julio. De mid-zeventiger heeft een Cubaanse rieten hoed op en zit in een hoekje van de bar alles in de gaten te houden. Aan een hoge ronde tafel zitten zes bejaarden, Cubanen denk ik, ze hebben allemaal kleine grijze krulletjes. " Het is leuk hier," zeg ik tegen Don Julio: " Ja, ik kom hier ook graag."

Om 21:15 begint een bandje met zangeres de liedjes van Buena Vista Social Club te spelen, de oudjes beginnen te dansen. Ik krijg tranen in mijn ogen van emotie, was er maar zo'n bar in Nederland. Lang zit ik te twijfelen op mijn krukje maar uiteindelijk vraag ik een man ten dans die duidelijk alleen is. Hij is super galant, iedere keer als ik even uit het ritme raak neemt mij mee in de muziek. Het worden twee dansen, bij de derde dans is het duidelijk, met een mojito op en inmiddels 70 jaar oud heb ik mijn grens bereikt.

1. Eva:
    12 februari 2023
    Mooi verhaal!!
    Ik ben wel een beetje in de war. Ik zie het verhaal nu pas maar er staat 4 februari boven.
  2. Toot Oostveen:
    13 februari 2023
    Ik loop nog een paar verhalen achter en die zet ik bij de juiste datum. Weinig internet verbindingen. Er komt nog een verhaal van de 5e februari.
  3. Roselle Oostveen:
    12 februari 2023
    Lieve Toot, wat een leuk verhaal!!
    Ha ha dat jij een man ten dans hebt gevraagd, geweldig 💖
    Heb je een filmpje….😉
  4. Toot Oostveen:
    13 februari 2023
    Alleen het filmpje dat ik op de site heb gezet. Ik vond het inderdaad een dappere daad van mijzelf!
  5. Constance:
    15 februari 2023
    een totaalreis dus geen ervaring word jullie bespaard. benieuwd naar de volgende afleveringen
  6. Titia Titus De Dappere Scholten:
    17 februari 2023
    Vanavond je verhalen gelezen, smullen😍👯‍♀️ genieten hier en jullie daar, liefs