De 4wheel pickup en de Harpij arend

15 februari 2023 - Blanche Marie, Suriname

Behalve wat kleine dingen leek de 4wheel pickup in orde. Dion is een zeer ervaren chauffeur, hij kent deze weg ieder uur van de dag en lootst ons over een kilometerslange hobbelige onverharde weg, door diepe plassen, langs grote gaten en over met planken bedekte bruggen. Via een klein bospad bereiken we de watervallen van Blanche Marie. Onderweg spotten we kleine zijdeaapjes en dan gilt  Dion: " De Harpij arend! " Het is een wonder dat de gigantische vogel niet wegvliegt bij al dit lawaai. De arend had de zijdeaapjes graag opgegeten! Een foto maken van de arend is niet gelukt.

Bij de watervallen start de 4wheel niet. Jullie raden het al, de accu is leeg. Duwen en vanaf een helling starten lukt, tot na een nacht de auto koud is en de motor niet aanslaat. Via een startkabel en een accu van iemand die er woont lukt het, maar Dion besluit de auto op de 4e dag te ruilen voor een rood model. Die is iets geavanceerder, de ramen gaan open en dicht maar de deur kan niet helemaal open omdat het spatbord los hangt.

1. Sjon:
    18 februari 2023
    Lorel de kokkin in de vorige vlog , en Lorel (m) de chaffeur in 'Auto'. Klopt het nog?
    🍀 Moeten we ons zorgen maken over de situatie in Paramaribo?
    Over jullie maakt ik me geen zorgen hoor 😉
  2. Toot Oostveen:
    19 februari 2023
    Dank, foutje, het moest Dion zijn!