Getrouwd met een twa-twa

6 februari 2023 - Nickerie, Suriname

Desmond onze nieuwe chauffeur: " de twa-twa is de eerste vrouw, hij krijgt ontbijt op bed. Ooit zat ik in een bus, niemand mocht naast de chauffeur zitten want naast hem stond een kooi met een twa-twa. Op de bloemenmarkt hangt ook een kooi met een vogel. De Javaanse vrouw die er vlakbij zit, ze is al jaren weduwe, vertelt dat haar man ook zo'n wedstrijdvogel had. De hele dag was ze aan het stofzuigen, ze is zo blij dat ze daar vanaf is! Desmond: "de vogels worden in de natuur gevangen, in Paramaribo zijn ze niet meer te vinden. Iemand probeert ze te fokken maar de gefokte vogels zijn natuurlijk duurder. Het klopt dat ze ook naar Nederland worden gestuurd, meerdere malen zijn er doosjes met vogeltjes aangetroffen door de douane op Schiphol."

1. Sjon:
    7 februari 2023
    Twatwa, jaja, In Nederland kun je d'r al een (zwarte) voor €600,- op Marktplaats kopen. Gekleurde kunnen tot € 1500,- kosten. Het blijken dus verschillende soorten vogels te zijn. Maar hopen dat ze allemaal mooi en lang kunnen schreeuwen dan. Het kooitje krijg je er trouwens bij.
    🍀