Basecamp bij de Fredberg.

31 januari 2023 - Warnakomoponafaja, Suriname

Fred Pansa, een bekende vogelgids uit Suriname, heeft deze plek gevonden en ingericht. De berg  is 300 tot 400 meter hoger dan basecamp. Op de top is er een uitzichtpunt over de jungle en  hangmatten onder een afdak. Daar gaan wij niet heen, basecamp is voor ons genoeg avontuur. Het is hier lawaaiig, groepen die net terugkomen, groepen die gaan, mannen/vrouwen die gaan canoen of bootcampen en ongeveer 10 luidruchtige Surinaamse mannen die gids  zijn,  kok, schoonmaker (-sters) of hulpjes voor het een of ander. Als er ook twee Chinezen arriveren die luidruchtig in het Chinees discussiëren en een groep van 6 Finse mannen die in het Fins het een en ander te melden hebben, ben ik blij dat we verderop in het bos een eigen huisje hebben.

1. Lies Rookhuizen:
    3 februari 2023
    Ik sliep ooit in een hangmat in het bos aan de voet van de Volzberg bij de Raleighvallen. Vond het comfortabel en fantastisch met steeds een soort geluid als van een storm door verschillende groepen brulapen.
  2. Toot Oostveen:
    4 februari 2023
    Dat kan ik mij voorstellen Lies, dat maakt het speciaal. Hier waren ook brulapen maar verder weg ik deed ooit een trekking van vijf dagen in hangmatten maar sliep toen heel slecht en dat wilde ik mijzelf niet aandoen.