Patric de chef kok

12 februari 2023 - Paramaribo, Suriname

Een van de twee chinezen die wij vonden schreeuwen op de Fredberg blijk in Paramaribo te wonen en spreekt vloeiend Nederlands ( oei...). Patric is eigenaar van restaurant Spice Quest, een van de beste restaurants in Paramaribo. Zijn restaurant is gebouwd rondom de drukkerij die tijdens de december moorden de kranten drukte. Twee van de journalisten van deze drukkerij zijn toen vermoord. Patric heeft de drukkerij met twee persen laten staan, er groeien bomen doorheen.Het is een van de mooiste restaurants die ik ooit zag, overal hardhouten deuren, we zitten gewoon op de betonnen binnenplaats, vele sfeervolle lampen en een open keuken die hij van de overheid  dicht moest maken met glas. Hij kookt Fusion, het eten is verrukkelijk. We krijgen allerlei extra dingen aangeboden en Patric geeft een rondleiding. Hij blijkt de zoon van de bekende kunstenaar Paul Woei, het restaurant hangt vol met de kunst van zijn vader. Zie ook " de kok en de directeur " op NPO start.