Ibis chefkok

30 januari 2023 - Schiphol Airport, Nederland

Het vliegtuig vertrekt om 8:15 dus, hoe kan het ook anders op onze vogelreis naar Suriname, dat wordt een nacht in het Ibis hotel.

Het restaurant is een buffet en je mag eten zoveel je wilt. Een Amerikaans concept dat mijn verhollandse maag goed bevalt.  Ik ontdek makreel in rolletjes en dorade filets. Onder een vriendelijk toekijkend gezicht aan de andere kant schep ik op. "Ik adviseer de aardappelsalade" zegt de chefkok. Het is een perfecte combinatie, we hebben gelijk een band. Ik schep nog 2 keer op en maak een praatje met hem, een echte Amsterdammer, altijd in voor een babbel.  "Ik zit al 35 jaar in het vak, ben nu 58 en heb 2 dochters. Ik ben blij ben met deze baan voor 4 dagen in de week. Ik loop elke werkdag 22.000 stappen, ongeveer 15km." Hij ziet er inderdaad levendig uit, ondanks dat ik hem op 65 heb geschat. Gelukkig dacht hij dat ik zijn geboortejaar bedoelde...oef.  "15 kilometer per werkdag, dat is zo'n 250 kilometer per maand. Mijn vrouw heeft als doel 150 km." ik wijs naar Toot. Hij glimlacht breed en zegt: "ze mag  een dagje meelopen."

1. Eva:
    30 januari 2023
    Vrijdag visdag!
  2. Lida:
    31 januari 2023
    Goed begin...
  3. Lieke:
    31 januari 2023
    A leuk, een bijdrage van Jan. Wat is jouw doel Jan ? of loop je gewoon achter Toot aan, dan haal je de 150km ook wel. groet en op naar de Ibissen !