Een zwarte bol met een wit wapperend veertje

12 januari 2020 - Palo Verde National Park, Costa Rica

In Palo Verde zijn we niet met 100 studenten maar met twee medetoeristen. En als we naar het nest van de zeer zeldzame Jabiru vragen krijgen we met zijn tweeen een 20 km lange jeeptocht aangeboden naar het nest en per verassing ook naar de toren. Gratis (Een excursie kost hier normaal 55€ p.p.). Op de heenweg is de Jabiru afwezig, hij blijkt zijn eieren express koud te laten worden omdat het overdag zo warm is. Op de terugweg zien we na lang turen door de telescoop een groot uit takken opgebouwd nest met een vage zwarte bol achter de takken en een wit veertje wapperend in de wind. Als ervaren vogelaars fantaseren we daar met gemak de vogel onder.

1. Roselle:
    14 januari 2020
    Leuk dit stukje en ja met de nodige fantasie kom je ook een heel eind!! Geeft nog meer “sjeu” aan hetgeen je ziet, hoort en voelt!!
    Mooi om jullie zo te volgen Toot en Jan, ver weg maar ook dichtbij!! 💋
  2. Eva:
    14 januari 2020
    Leuk om te lezen en wat bijzonder zo'n tocht. Dat de Jabiru enigszins naar zich laat raden is dan eigenlijk maar bijzaak -- bijna.... :-)
  3. Lieke:
    14 januari 2020
    Wat een luxe ijzeren toren ( lekker kogelmierproof ? ) en sowieso wat een eindeloze vlakte. Mooi beeld en leuk om jullie te volgen Toot en Jan.