De kogelmier

9 januari 2020 - La Selva Biological Station, Costa Rica

Ik had het kunnen weten. Vandaag, op Jan's verjaardag ( Je hebt het goed geraden Johan) werd ik gestoken door de kogelmier.Hij wandelde op de leuning waar mijn hand voorbij kwam. Ze hadden ons gister gewaarschuwd op dat pad en ook bleek er een groot bord te staan. De mier heet zo (bullet ant) omdat de steek voelt als een kogelschot. De mier is ongeveer 3 tot 4 cm groot, ik ken hem al meer dan 25 jaar maar nu heeft hij mij te pakken. De pijn duurt 24 uur vgls internet. Gelukkig valt dat mee maar toch werd een deel van deze dag verpest door mijn hevige pijn. 11 jaar geleden was ik ook niet zo gelukkig op Jan's verjaardag, toen was ik net de dag er voor gevallen met schaatsen en zaten we de 9e januari in het ziekenhuis van Groningen om mijn verbrijzelde pols te laten opereren. Oppassen dus, een gewaarschuwd mens telt voor twee.

1. Marion:
    10 januari 2020
    Och! Wat een ellendige pech! Knap snel op, en je moest ook nog verkassen vandaag....
  2. Toot Oostveen:
    10 januari 2020
    Gelukkig in de bus al minder pijn en nu nog wat dik maar geen pijn meer.
  3. Eva:
    Oh jee! Dat is pech.
    Als ik dit lees: https://tallsay.com/page/4294996719/de-kogelmier-is mag je in ieder geval nog blij zijn dat je geen man bent!
    Enne.... ik heb ook wel een beetje te doen met Jan, dat je telkens zo'n domper zet op zijn verjaardag :-)
  4. Toot Oostveen:
    10 januari 2020
    Gelukkig maar eens per 11 jaar.
  5. Marion:
    10 januari 2020
    Nou dank hoor Eva. Wij zijn hier nog in Costa Rica dus wij zijn op onze hoede!!! Je bent wel een bikkel, Toot. Wel heel fijn dat het gezakt is.